четвртак, 13. децембар 2018.

Poziv



Ne zanima me od čega živiš. 
Želim znati za čim žudiš i imaš li hrabrosti snivati o ispunjenju želja srca svoga.

Ne zanima me koliko ti je godina. 
Želim znati jesi li spreman rizikovati da ispadneš budala zbog ljubavi, zbog svojih snova, zbog ove pustolovine koju nazivamo životom.

Ne zanima me koje planete deluju na tvoj mesec. 
Želim znati jesi li stigao do središta vlastite boli, 
jesu li te životna razočarenja otvorila 
ili si se skrutio i zatvorio od straha da ponovno ne osetiš bol. 
Želim znati jesi li u stanju trpeti bol, moju i svoju, 
a da je pritom ne moraš skrivati ili ublažavati ili izbrisati.
Želim znati znaš li se radovati, zbog mene ili sebe,
i možeš li divlje zaplesati i pustiti da te ekstaza preplavi sve do vrhova prstiju, 
a da nas pritom ne upozoravaš neka budemo pažljivi, realni, svesni ljudskih ograničenja.

Ne zanima me je li priča koju mi pričaš istinita. 
Želim znati jesi li spreman razočarati drugoga kako bi bio iskren prema sebi; 
jesi li spreman podneti optužbe za izdaju, a pritom ne izneveriti sebe; 
možeš li biti izdajica i samim tim vredan poverenja.
Želim znati jesi li u stanju videti lepotu, pa i ako nije lepa, svakog dana, 
i možeš li svoj život nadahnjivati njenom prisutnošću.
Želim znati jesi li dovoljno snažan da živiš s neuspehom, svojim i mojim, 
i da svejedno stojiš na ivici jezera i ushićeno vičeš prema srebrnom punom mesecu: "To!"

Ne zanima me gde živiš i koliko novaca imaš. 
Želim znati jesi li sposoban ustati, nakon noći ispunjene tugom i očajem, 
umoran i do kostiju izubijan, i učiniti sve što je potrebno kako bi nahranio svoju decu.

Ne zanima me koga poznaješ i kako si dospeo ovamo. 
Želim znati hoćeš li i dalje sa mnom stajati u žaru vatre i ne posustajati.

Ne zanima me gde si ili šta ili s kim si studirao. 
Želim znati šta te u tebi samom gura napred u trenucima kad se sve ostalo ruši.
Želim znati možeš li biti sam sa sobom i voliš li zaista osobu koja jesi u trenucima praznine.

Poziv, nadahnut Snevačem iz planine Oraja
Časni starac američkih Indijanaca, maj 1994.

Нема коментара:

Постави коментар